Cele mai bune campanii de marketing de 1 aprilie

Cele mai bune campanii de marketing de 1 aprilie

Ziua de 1 aprilie este sarbatorita in intreaga lume ca fiind ziua in care oamenii fac tot felul de glume sau farse. Desi nu este o sarbatoare nationala, Ziua Pacalelii face parte din cultura populara. Multe companii s-au folosit de aceasta zi de-a lungul anilor pentru a se apropia de clientii lor, aratandu-le cat de dezvoltat este simtul umorului in cadrul companiei. Iata 8 campanii de marketing foarte interesante realizate de 1 aprilie care au atras atentia multor persoane:

1. Google

Acest gigant a creat o traditie din glumele de 1 aprilie. In 2007, cu o zi inainte de 1 aprilie, Google a anuntat un nou serviciu denumit „Gmail Paper”. Noul serviciu le oferea utilizatorilor posibilitatea sa isi adauge mailurile intr-o arhiva fizica, iar Google ar fi trebuit sa printeze pe hartie realizata „in proportie de 96% din suptum organic din soia reciclat”.

2. Planet Fitness

In 2015 pe 1 aprilie, lantul foarte popular de sali de fitness a lansat un nou produs denumit Reclino-max, un fotoliu care este si aparat de fitness. Compania a decis ca nu vrea doar sa aduca mai mult confort in cadrul salii de fitness, dar si „mai mult sport confortului”. Intreaga rutina de a merge la sala si apoi de a te relaxa era depasita, pentru ca Reclino-max le oferea oamenilor posibilitatea sa faca ambele lucruri in acelasi timp. Produsul perfect pentru oamenii lenesi care vor sa faca exercitii. Pacat ca nu este real.

3. Apa de gura Scope cu gust de bacon

Compania de apa de gura Scope a decis sa fie pe primul loc cu „ajutorul beneficiilor bacon-ului”. Farsa a fost construita inteligent si a inclus un clip video profesionist, precum si un site web si promovare prin retelele sociale. Atat de inteligent, de fapt, ca oamenii au crezut cu adevarat. Unii oameni chiar au vrut sa cumpere aceasta "revolutionara" apa de gura cu bacon.

4. shuberX

Compania de ride-sharing Uber a facut un parteneriat cu brandul de incaltaminte Toms pentru a crea „combinatia perfecta de sustenabilitate, tehnologie, comunitate si activitate...realizata exclusiv din carton”. Putem sa spunem ca aceasta este o afirmatie modesta, pentru ca shuberX implica de asemenea... ati ghicit... pantofi! Cutii de carton si pantofi putere in loc de cai putere. Cel putin amuzant!

5. Nntl vcl Twttr

In caz ca nu ati inteles subtitlul, acesta spune: „Anuntul vocal Twitter”. In 2013 au anuntat o schimbare catre un serviciu pe doua niveluri. „Twttr” este varianta gratuita care iti ofera posibilitatea de a folosi exclusiv consoane, in timp ce „Twitter” este varianta gratuita care include vocale. A fost destul de evident ca era vorba de o gluma, cu toate ca unii copii cool si-ar fi dorit sa fie adevarat.

6. Branson si noua lui planeta

E posibil sa fi auzit sau nu de faptul ca Mark Zuckerberg a cumparat o insula. Asta nu inseamna nimic comparat cu ce a spus publicatia Virgin despre Richard Branson in 2011. Compania globala a anuntat ca „in premiera mondiala, Sir Richard a marturisit ca a cumparat planeta Pluto pentru o suma care nu poate fi dezvaluita”. Ironic si in ciuda magnitudinii, acest anunt, care in ciuda faptului ca a fost facut pe 1 aprilie, este mult mai posibil decat alte farse din aceasta lista. Richard Branson este acest tip de om.

7. Butonul Dash Amazon

Cu totii se asteapta la o gluma de 1 aprilie, deci e posibil ca aceasta zi sa nu fie cea mai potrivita pentru a face anunturi foarte importante. Cu toate astea, Amazon a ales sa faca un lucru neasteptat si a lansat Amazon Dash pe 1 aprilie. Noul produs este un buton care poate fi folosit pentru a cumpara instant anumite produse care i-au fost atribuite butonului anterior. De exemplu, poti avea un buton Dash in locul unde tii detergentul, iar in momentul in care acesta se termina, poti sa comanzi altul doar apasand pe buton. Multe persoane au crezut ca este un lucru prea bun ca sa fie adevarat si nu au crezut – cel putin la inceput.

8. Pasta de dinti Burger King cu gust de Whooper

Burgerii de la „The King” sunt atat de deliciosi incat persoana care apare in reclama nu s-a spalat pe dinti de doua saptamani pentru a pastra acel gust delicios. Asta pana a aparut pasta de dinti Whooper. Una dintre campaniile de marketing care se auto promoveaza cel mai mult. Cu toate astea, este foarte amuzanta, fara indoiala.