8 obiceiuri accesibile si sanatoase care iti vor îmbunatati viata

8 obiceiuri accesibile si sanatoase care iti vor îmbunatati viata

De multe ori suntem blocati in aceasta cursa pe care o numim viata si uitam ca nu este vorba intotdeauna despre bani. Faimosul poet Roman Virgilius a spus acum peste 2000 de ani ca „cea mai mare bogatie este sanatatea”. Nu ai neaparat nevoie de foarte multi bani pentru a trai o viata sanatoasa. Dar banii pot contribui la un stil de viata mai sanatos prin mancare organica, vizite la medic si mai putin stres in legatura cu finantele tale personale. In acest articol este vorba despre obiceiuri pe care le poti avea pentru o minte si un corp sanatos. Unele dintre ele nu costa nimic, altele au costuri foarte mici, iar unele dintre ele te pot ajuta chiar sa economisesti bani.

1. Alearga si fa exercitii acasa

Daca ai deja o pereche de incaltari sport, esti pe drumul cel bun. Jogging-ul nu costa nimic si nu vei pierde nimic altceva in afara de transpiratie, timp si efortul pe care il vei depune. Pe de alta parte, toate aceste eforturi vor merita. Studii au aratat ca jogging-ul te poate ajuta sa ai o viata mai lunga. Este benefic pentru sistemul tau imunitar, dar si pentru sistemul tau circulator. Jogging-ul te va umple de energie si iti va ridica moralul.

De asemenea, oamenii cred in mod gresit ca trebuie sa mearga la sala de fitness pentru a slabi sau pentru a avea mai multa masa musculara. Flotarile, tractiunile, fandarile si sariturile sunt doar cateva modalitati prin care poti face exercitii acasa fara sa ai nevoie de echipament suplimentar. Cumpara-ti un set de haltere sau o greutate kettlebell si vei vedea si mai multe beneficii ale exercitiilor facute acasa.

2. Asigura-te ca ai un somn odihnitor

Este un lucru foarte cunoscut faptul ca un somn odihnitor este esential pentru o viata sanatoasa, corpul si mintea noastra au nevoie de timp sa se reincarce. Stiai ca mai multe studii au aratat ca lipsa somnului poate sa iti influenteze intregul organism, de la inima, la sistemul tau circulator si chiar performantele tale cognitive?

Nu doar copiii, ci si adultii pot avea un program de somn bine stabilit, iar cu ajutorul lui sa se asigure ca se pregatesc de somn aproape la aceeasi ora in fiecare noapte. Cei mai mult experti recomanda intre 7 si 9 ore de somn pentru adulti si mai multe ore de somn pentru copii si adolescenti. Atunci cand se apropie ora de somn, opreste televizorul, lasa telefonul de-o parte si lasa-ti corpul sa se pregateasca pentru noapte.

3. Mananca sanatos

Nu trebuie sa cheltui foarte multi bani pe mancare organica pentru a avea o dieta potrivita. Regulile de baza ale nutritiei scot in evidenta din ce in ce mai mult faptul ca ar trebui sa consumam regulat fructe si legume. De fapt, preparatele gatite cu legume congelate pot avea beneficii similare cu ale celor proaspete.

De asemenea, nu uita de proteine si alte minerale si vitamine, indiferent daca esti cosumator de carne, vegetarian sau vegan. Ia-ti un moment in plus pentru a citi informatiile nutritionale de pe etichetele produselor pe care le cumperi si incearca sa iti gasesti putin timp in fiecare saptamana sa gatesti acasa.

4. Limiteaza consumul de produse fast food

Produsele fast food nu sunt neaparat cele mai inspirate alegeri din punct de vedere nutritional. Totusi, aceste alimente pot fi de multe ori convenabile. Sunt pline de „bunatati” cum ar fi grasimi, zahar si sare, care le ofera un gust foarte placut. Nu e de mirare ca poti deveni dependent de ele si poti manca mai mult decat ai nevoie.

Cel mai bun lucru pe care il poti face este sa incerci sa limitezi mancarea de tip fast food, dulciurile, chipsurile si bauturile acidulate. O gustare ocazionala este OK, dar incearca sa bei un pahar cu apa sau sa mananci un fruct proaspat oricand ai ocazia. De obicei, un fruct este mai ieftin decat o ciocolata, oricum.

5. Evita fumatul

Exista foarte multe motive peentru care sa renunti la fumat, dar cu toate astea atat de multe persoane fumeaza, chiar daca e un viciu mortal. Fumatul omoara milioane de oameni in fiecare an si este principala cauza a cancerului la plamani si contribuie la multe alte afectiuni.

Daca nu te-ai lasat pana acum de fumat, inca nu este prea tarziu sa renunti la acest obicei. Gasesti foarte multe resurse folositoare pe internet care te vor ajuta in aceasta etapa si nu ezita sa mergi la doctor pentru sfaturi avizate. Vei vedea mai multe imbunatatiri in starea ta de sanatate, iar portofelul tau iti va multumi – vei economisi mii de lei in fiecare an.

6. Citeste carti

Cunoasterea este putere, iar cititul este cel mai bun mod prin care sa asimilezi cunostinte noi. Totusi, beneficiile merg dincolo de asta. Daca citesti fictiune iti vei dezvolta imaginatia, empatia, dar si gandirea critica si analitica. Multe studii au aratat ca cititul te poate ajuta sa atenuezi depresia, sa reduci stresul si chiar sa scazi sansele de a avea Alzheimer.

O carte noua inseamna costuri suplimentare, dar exista si alte optiuni precum anticariatele pentru carti mai ieftine, dar si pentru carti clasice. Sa citesti carti este probabil cel mai ieftin si eficient mod prin care sa te inspiri mental si chiar spiritual.

7. Practica meditatia

Sa incerci sa nu te gandesti la nimic este mult mai dificil decat pare. Redirectionarea gandurilor e ca si cum te-ai duce la la sala de fitness sa iti antrenezi „muschiul concentrarii”. Este mai mult de-atat, pentru ca in timp te vei cunoaste mai bine si vei fi constient de gandurile tale. De ce sa nu incerci acum? Poti sa incepi sa exersezi meditatia oricand – doar gaseste un loc linistit si respira.

8. Bucura-te de lumina soarelui

Lumina soarelui creste productia de vitamina D, care este esentiala pentru sanatatea noastra si pentru procesarea altor nutrienti pentru corpul nostru. In plus, lumina soarelui ajuta la reglarea nivelului de serotonina, ajutandu-te sa ai o stare buna. Aminteste-ti sa stai un timp limitat la soare – in zilele cu soare puternic, hidrateaza-te si asigura-te ca te protejezi de prea mult soare cu crema cu factor de protectie solara, palarii si ochelari de soare.

Speram ca ai fost inspirat de cateva dintre aceste obiceiuri sanatoase. Hai sa fim mai sanatosi – incepand de azi!