Rally cross este locul unde raliurile si cursele pe circuit se intalnesc pentru fanii cu cele mai interesante masini. Acestea sunt mai puternice decat cele de Formula 1, iar soferii le testeaza limitele in medii diferite, cu portiuni de pamant si asfalt, iar castigatorul primeste la sfarsit toate laudele.

Istoria Rally Cross

Rally Cross (RX) a fost inventat de producatorul TV Robert Reed in 1967. Canalul TV britanic ITV a adunat un grup de soferi de raliu pentru a-i face sa-si toceasca cauciucurile in circuitul Lydden Hill, in Kent, Marea Britanie. In curand, aceste evenimente au devenit din ce in ce mai populare si au inceput sa fie transmise la TV, unde atrageau atentia tuturor telespectatorilor. Din acest punct, a devenit un sport recunoscut la nivel international.

Cursele RX au inceput sa se raspandeasca de pe canalele tv din Anglia catre intreaga Europa in anii ce au urmat. In 1969, cele mai importante competitii de pe continent erau tinute in Olanda, iar primele curse au avut loc in Suedia in 1971. Pana in 2014, a avut loc primul Campionat Mondial RX.  Soferul norvegian Petter Solberg a participat la Campionatul Mondial RX in 2014 si s-a intos acasa cu premiul cel mare, in acest prim sezon care a inaugurat primul Campionat Mondial RX.

De ce Rally Cross?

Un Ghid de Rally Cross pentru incepatori realizat de Red Bull a spus intr-un mod foarte interesant urmatorul lucru: „Masinile pe care aceste multimi au venit sa le vada in cursele acestea nebunesti sunt un fel de masini obisnuite performante, doar ca mult mai puternice. Gandeste-te la o cutie de viteze manuala,  600 de cai putere, tractiune integrala, turbina sport ce face masina sa ajunga de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 2 secunde.” Iar toate astea pot fi vazute din confortul casei tale sau al unui loc dintr-un amfiteatru. Daca poti sa privesti linistit, asta e tot.

Cursele din 2019 au inceput cu un scop principal – Campionatul mondial RX – incepand in Barcelona, in aprilie – cursele vor avea loc prin mai multe orase in decursul anului. Popularitatea Rally Cross in  intreaga lume continua sa creasca, cu o evolutie in numarul de spectatori de 22% din 2017 pana in 2018, ajungand la peste 678 de milioane de gospodarii. Chiar si acum, istoria Rally Cross ramane vie, iar Circuitul Lydden Hill este inca locul unde a fost nascut acest sport si unde sunt testate masini pentru RX din intreaga lume.

Inovatia RX: parteneriate pentru companii care te inspira

Toate privirile sunt atintite anul acesta spre Campionatul RX pentru a vedea cele mai rapide si cele mai inovatoare masini din lume, impreuna cu echipa STARD, ca participant in cursele din 2019. STARD, sau Stohl Advanced Research and Development, este o companie de research si dezvoltare activa in domeniul motorsport, curse si tehnologie de inalta performanta.

Locul unde pasiunea pentru curse intalneste tehnologia este locul in care trebuie sa fii si unde se nasc cele mai importante parteneriate. Pentru ca echipa STARD si Ferratum impartasesc o viziune similara pentru viteza si inovare – Ferratum este unul dintre sponsorii campionatului mondial RX 2019, in parteneriat cu echipa STARD.

„Parteneriatul cu STARD ne ajuta sa aducem brandul si serviciile mai aproape de o audienta mai mare – printre cele mai rapide masini promovand printre cele mai rapide servicii oferite de Ferratum, este o potrivire perfecta”, explica Fondatorul si EO-ul Ferratum, Jorma Jokela.

STARD isi continua istoricul plin de succes in rally cross, participand an de an la Evenimentele RX mondiale cu super masinile lor dezvoltate chiar de ei inca din 2015. Parteneriatul include punerea la dispozitie si managementul a 2 masini – noul Ford Fiesta RXS Evo 5 by STARD, avand logo-urile Ferratum pe ele.